Po pożarze Rzymu, Cesarz Neron oskarża o tę katastrofę Chrześcijan i rozkazuje aby każdy z nich został złapany, a później zesłany na arenę. Para starszych chrześcijan zostaje postawionych przed oblicze Marcusa, najwyższego oficera w Rzymie. Ten, gdy widzi pasierbicę skazanych, Marcię, od razu się w niej zakochuje i uwalnia ich. Od tego momentu Marcus popada w niełaskę u Cesarza i u Cesarzowej, która go kocha i jest o niego zazdrosna.
Przede wszystkim kulejący scenariusz. Sceny miłosne Marka i Mercii są niesamowicie mdłe, a że zajmują 1/3 filmu to ujemnie wpływa to na odbiór obrazu. Demoniczna Colbert, heroiczny March w peruce i eyelinerze (śmiałam się z tego przez cały film) i oszalały Laughton jako Neron. Nie wiem tylko skąd wzięli tę Landi, babka...
więcejCiekawy film- to na pewno, ale chyba zabrakło mi tego błysku, obecnego przecież już wtedy w podobnych produkcjach (choćby "Kleopatra" z 1934 r.). Nie jest to typowy film historyczny, bo ani nie skupia się jednoznacznie na przedstawieniu danych czasów ani danej grupy (nie ma tu głębokiej oceny czasów rzymskich II połowy...
więcejchoć zgodnie z napisami początkowymi film oparty został na sztuce Wilsona Barretta to inspiracje i powiązania z "Quo Vadis" są tu jak najbardziej oczywiste. plus jest ten że obraz De Mille'a obejmuje nieco mniejszy okres czasu niż tomiszcze Sienkiewicza i w ten sposób unika części karygodnych przekłamań i absurdów...
Film "Pod znakiem krzyża" jest niezwykle podobny w treści do "Quo vadis". Ukazuje ten sam okres historyczny a co więcej, zrealizowany jest przez mistrza widowisk hollywoodzkich, Cecila B DeMille.
Rzym, 64 rok n.e. Cezar Neron rozkazuje spalic Rzym dla stworzenia nowego dzieła swej literatury a winę zrzuca na...